• Święto Niepodległości

            05.01.2024

            Pamiętamy i szanujemy.

            10 listopada uczciliśmy pamięć wszystkich tych, którzy walczyli o odzyskanie państwowości polskiej przez 123 lata niewoli. 105. rocznicę odzyskania niepodległości uhonorowaliśmy uroczystym apelem, który poprowadzili uczniowie klasy 6b.

            Mogliśmy również wysłuchać dwóch piosenek, przygotowanych przez uczniów klasy 2b oraz reprezentację chóru szkolnego (uczniów klas 2b i 2a).

          • Dzień Świadomości Dysleksji

            05.01.2024

            Dni Świadomości Dysleksji już za nami. Dziękujemy wszystkim, którzy chcieli wziąć udział w ich

            obchodach. Gratulujemy wszystkim wyróżnionym.

            Konkurs ortograficzny:

            1 miejsce-Alan Furmański

            2 miejsce-Gabriela Kłosińska

            3 miejsce-Lena Turyna

            Konkurs czytelniczy:

            1 miejsce-Michał Adamkiewicz

            2 miejsce-Kacper Wiśniewski

            3 miejsce-Alan Furmański

          • Święto Niepodległości

            05.01.2024

            11 listopada to piękna data w historii naszej Ojczyzny. Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 6 wzięli udział

            w konkursach związanych z Narodowym Świętem Niepodległości. Wykonano piękne plakaty i kartki.

            Wszystkim dziękuję serdecznie za zaangażowanie w wykonanie prac.

            Plakat i kartka:

            1 miejsce-Maria Kaczmarek, Zuzanna Kieliszczyk

            2 miejsce-Olaf Thoms

            3 miejsce-Leon Truchlewski, Jagoda Błaut i Zuzanna Plebanik

            wyróżnienie: Kamil Grochowski

          • Zamień klikanie na pisanie

            05.01.2024

            Pisanie dla dzieci jest procesem trudnym. I choć nasze pociechy sprawnie obsługują komputer czy telefon, często mają trudności z wykonywaniem prostych czynności manualnych np. zawiązywaniem sznurówek czy czytelnym i sprawnym napisaniem tekstu ręką. Czynności te, coraz częściej, uważa się za bezużyteczne. Tymczasem okazuje się, że pisanie odręczne ma ogromny wpływ na to, co dzieje się z naszym systemem nerwowym. Ostatnie badania nad zasadnością pisania odręcznego wskazują, że, choć być może przestaje być nam potrzebne użytkowo (ale to raczej w wieku dorosłym, w szkole jest niezbędne), ma zbawienny wpływ na nasze funkcje poznawcze. Pisanie, ale tylko pisanie odręczne, aktywuje rozmaite ośrodki w mózgu, których praca poprawia naszą koncentrację, orientację przestrzenną, syntetyzowanie danych i usprawnia proces uczenia się. Kiedy piszemy ręcznie, tworzymy związki przestrzenne między różnymi rodzajami informacji, które do nas docierają. Pismo odręczne pozwala też na lepsze zarządzenie pamięcią. Może to właśnie tłumaczy, dlaczego robiąc notatki ręcznie pamiętamy informacje dłużej, czasem na zawsze. Odręczne pisanie, to dziś sztuka, którą z bardzo wielu względów należy ćwiczyć i umiejętność bez, której nie da się dobrze funkcjonować w szkole.